Tot voor kort kwam de zieke werknemer aandraven met een bundel papier (inlichtingenblad uitkeringen) die UwPayroll dan voor u met plezier invult. Vanaf heden (uiterlijk vanaf 1/1/2020) gaat dit niet meer gebeuren.
Een zieke werknemer wordt na :
- 14 kalenderdagen indien het om een arbeider gaat
- 30 kalenderdagen indien het om een bediende gaat
(deels) uitbetaald door de mutualiteit.
De bijhorende dikke bundel papier (inlichtingenblad uitkeringen) zal niet langer gebruikt worden.
De respectievelijke mutualiteiten zullen UwPayroll rechtstreeks een digitaal bericht sturen, wat wij op onze beurt dan ook digitaal zullen invullen en terug bezorgen. Dit kan onmiddellijk gebeuren (indien de lonen van de maand waarin de ziekte gestart is, berekend zijn), anders gebeurd dit samen met de berekening van de lonen van de maand waarin de ziekte gestart is).
U hoeft hier dus geen enkele actie meer voor te ondernemen, behalve ons steeds tijdig de juiste ziektedata door te geven.